Din kurv er lige nu tom!
Dette indhold er sponsoreret af PCOS fra IVF-Syd og indeholder reklamelinks. Artiklen er derfor at opfatte som en annonce.
Dette indhold er sponsoreret af PCOS fra IVF-Syd og indeholder reklamelinks. Artiklen er derfor at opfatte som en annonce.
Du kender det måske i forvejen, enten fra en virksomhed du er ansat i, ejer eller blot besøger på nettet – virksomheden har en blog!
Men virksomhedens blog er lokaliseret på et andet domæne end selve virksomheden og det er dumt!!! – Læs her hvorfor det er dumt at have bloggen adskilt fra virksomhedens side…
Virksomheden vil starte et nyt projekt i salg og markedsføring som skal bære fremdrift og vækst, derfor starter de en blog.
Medarbejderne er utroligt dygtige til at skrive tekster med godt og konkret indhold. De ved desværre ikke så meget om selve udgivelses delen, nemlig det at udgive en blog på nettet, men de forsøger sig alligevel.
Da der er tale om et nyt, stort projekt, tænker virksomheden at bloggen fortjener sin egen hjemmeside.
Uden at have noget imod Danmarks Domstole, så har jeg tilladt mig at bruge dem som eksempel.
Danmarks Domstole har et domæne der hedder domstol.dk.
De har også startet en blog der skal skabe viden for unge mennesker om retssamfundet, som de har kaldt “kend din ret” og lagt på domænet kenddinret.dk.
På den måde har de altså adskilt bloggen (eller én af dem) fra hovedsiden.
Hvorfor er det dumt, tænker du nok?
Forudsat at hele pointen med en blog er at få spredt sit budskab til den relevante målgruppe, få besøgende på bloggen og måske et mersalg i sidste ende (I know, Danmarks Domstole skal ikke sælge noget, men leg nu lige med), så er det godt at have en veloptimeret blog som folk finder.
Ved en analyse af domstol.dk, ser domænets statistik således ud:
Læg mærke til Link Influence Score, som jeg for eksemplets skyld vil bruge som et succeskriterie. Den score er pænt høj for domænet domstol.dk, men hvordan ser det ud for kenddinret.dk?
Det ser ikke så godt ud for kenddinret.dk sammenlignet med domstol.dk, selvom afsenderen er den sammen: Danmarks Domstole.
For ikke at gøre det Googleindviklet, selvom det i højgrad har noget med SEO og Google at gøre, så forestil dig at LIS er det samme som Goodwill på nettet.
Domstol.dk har masser af Goodwill, kenddinret.dk knap så meget Goodwill.
Der er mange grunde, to af dem følger her:
Man kan med andre ord sige, at Danmarks Domstole ikke udnytter deres potentiale gennem deres Goodwill ved at adskille de to ad.
Sleeknote har gjort det modsatte, de har udgivet deres blog på deres hoveddomæne sleeknote.com, og på den måde udnyttet sleeknote.com’ Goodwill.
Deres blog udnytter derfor til fulde den Goodwill der allerede ligger i hjemmesiden.
Så vil du have et godt pejlemærke, så lav en blog ligesom Sleeknote.com! 😉
Vandreshoppen.dk har det!
eMailPlatform.com har det!
Domstol.dk har det IKKE!
Skriv et svar