blog

Derfor skal virksomheder stoppe med separate Bloghjemmesider

Dette indhold er sponsoreret af PCOS fra IVF-Syd og indeholder reklamelinks. Artiklen er derfor at opfatte som en annonce.

Derfor skal virksomheder stoppe med separate Bloghjemmesider

Du kender det måske i forvejen, enten fra en virksomhed du er ansat i, ejer eller blot besøger på nettet – virksomheden har en blog!

Men virksomhedens blog er lokaliseret på et andet domæne end selve virksomheden og det er dumt!!! – Læs her hvorfor det er dumt at have bloggen adskilt fra virksomhedens side…

Annonce

Eksempel

Virksomheden vil starte et nyt projekt i salg og markedsføring som skal bære fremdrift og vækst, derfor starter de en blog.

Medarbejderne er utroligt dygtige til at skrive tekster med godt og konkret indhold. De ved desværre ikke så meget om selve udgivelses delen, nemlig det at udgive en blog på nettet, men de forsøger sig alligevel.

Da der er tale om et nyt, stort projekt, tænker virksomheden at bloggen fortjener sin egen hjemmeside.

Uden at have noget imod Danmarks Domstole, så har jeg tilladt mig at bruge dem som eksempel.

Danmarks Domstole har et domæne der hedder domstol.dk.

De har også startet en blog der skal skabe viden for unge mennesker om retssamfundet, som de har kaldt “kend din ret” og lagt på domænet kenddinret.dk.

På den måde har de altså adskilt bloggen (eller én af dem) fra hovedsiden.

Hvorfor er det dumt, tænker du nok? 

Det “dårlige” eksempel

Forudsat at hele pointen med en blog er at få spredt sit budskab til den relevante målgruppe, få besøgende på bloggen og måske et mersalg i sidste ende (I know, Danmarks Domstole skal ikke sælge noget, men leg nu lige med), så er det godt at have en veloptimeret blog som folk finder.

Ved en analyse af domstol.dk, ser domænets statistik således ud:

domstol.LIS

Læg mærke til Link Influence Score, som jeg for eksemplets skyld vil bruge som et succeskriterie. Den score er pænt høj for domænet domstol.dk, men hvordan ser det ud for kenddinret.dk?

kenddinret.LIS

Det ser ikke så godt ud for kenddinret.dk sammenlignet med domstol.dk, selvom afsenderen er den sammen: Danmarks Domstole.

For ikke at gøre det Googleindviklet, selvom det i højgrad har noget med SEO og Google at gøre, så forestil dig at LIS er det samme som Goodwill på nettet.

Domstol.dk har masser af Goodwill, kenddinret.dk knap så meget Goodwill.

Annonce

Hvorfor har Goodwill så meget betydning?

Der er mange grunde, to af dem følger her:

  1. Når domstol.dk laver en sideopdatering, kommer deres opslag langt højere på Google end kenddinret.dk’ sideopdatering gør – det kunne f.eks. være nye tekster på hjemmesiden. Det er ikke sort/hvid, da andre variabler spiller ind, men det er første lektion i håndbogen.
  2. Forestil dig at jeg havde en konkurrende hjemmeside der ønskede at oplyse unge om retssamfundet, så vil min hjemmeside ikke skulle have ret meget Goodwill (LIS) for at slå kenddinret.dk på Google, men super meget Goodwill for at slå domstol.dk.

Man kan med andre ord sige, at Danmarks Domstole ikke udnytter deres potentiale gennem deres Goodwill ved at adskille de to ad.

#TIP: Når du starter blog på ny hjemmeside, starter du fra nul. Når du starter blog på eksisterende domæne, starter du på hjemmesidens niveau!

sleeknote.LIS

Det “gode” eksempel:

Sleeknote har gjort det modsatte, de har udgivet deres blog på deres hoveddomæne sleeknote.com, og på den måde udnyttet sleeknote.com’ Goodwill.

Deres blog udnytter derfor til fulde den Goodwill der allerede ligger i hjemmesiden.

Så vil du have et godt pejlemærke, så lav en blog ligesom Sleeknote.com! 😉

Pssst.. Sørg nu for at have en SSL certificeret hjemmeside

Vandreshoppen.dk har det!

eMailPlatform.com har det!

Domstol.dk har det IKKE!

logo Sleeknote webshopintro.dk

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *